عضو شورای شهر تهران از بی‌توجهی دولت به مدیریت بحران شهر تهران در لایحه بودجه ۱۴۰۱ انتقاد کرد.

صادقی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازپایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران، احمد صادقی امروز در نطق پیش ازدستورش در سی و چهارمین جلسه شورا گفت: مدیریت بحران در شهر تهران در سطح ملی پیش ‌بینی و مسئولیت آن به وزیر کشور سپرده شده است. درهمین افق دید، هزینه‌ها و بودجه‌های مدیریت بحران پایتخت نیز از ظرفیت‌ها و اعتبارات ملی در نظر گرفته شده اما متاسفانه هیچ گاه به منصه ظهور نرسیده است.

او ادامه داد: نادیده گرفتن سهم بودجه مدیریت بحران تهران در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نشان از بی توجهی زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری به خصوص سازمان برنامه و بودجه به این موضوع دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: هماهنگی و مدیریت واحد مهمترین اصل در مواجهه با بحران است. اخیراً وزیر محترم کشور، مدیریت بحران شهر تهران را به شهردار محترم تهران تفویض کرده است. حکم جانشینی برای شهردار تهران به این معناست که کلیه دستگاه‌های اداری و اجرایی و کلیه دستگاه هایی که در قانون از آنها ذکر نام شده است به صورت هماهنگ و واحد زیر نظر مدیریت واحدی به نام شهرداری تهران هستند.

صادقی ادامه داد: این فرصت توسط وزیر محترم کشور فراهم شده است تا از ظرفیت مدیریت واحد در شهر و شهرداری حداکثر استفاده صورت پذیرد. پس لازم است تا هرچه سریع‌تر کارگروه های تخصصی که در ۴ سال گذشته به تعطیلی گراییده، مجدد فعال شوند و زمینه‌های همکاری مشترک بین دستگاه‌های مختلف باز طراحی شود.

صادقی در بخش دیگری از نطقش گفت: همچنین لایحه برنامه عملیاتی تقابل و واکنش اضطراری زلزله در شهر تهران که در سال ۱۳۹۷ مصوب و ابلاغ شده، همچنان فاقد برنامه‌ عملیاتی بوده و بی نتیجه مانده است.

او تاکید کرد: تقویت ساختار سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و حمایت‌های مالی و تامین نیروی متخصص از مهمترین اقدامات شهردار تهران به عنوان جانشین وزیر  کشور در مدیریت بحران پایتخت است که خوب است در اسرع وقت صورت پذیرد.

کد خبر 645829

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha